Haberi Paylaş...

Edirne’nin Keşan ilçesinde deniz güvenliğini artırmaya yönelik önemli bir adım atılıyor. Keşan Kaymakamlığı, Sazlıdere Köyü’nün ardından Yayla Köyü’nde de Sahil Güvenlik Yaylaköy Kolluk Destek Tim Komutanlığı’nın kurulacağını duyurdu. Yeni birlik, Ağustos 2026 itibarıyla tam zamanlı olarak göreve başlayacak ve bölgede deniz güvenliğinin daha etkin sağlanmasına katkıda bulunacak.

Bu yeni yapılanma ile Keşan, ikinci bot komutanlığına sahip olacak. Sahil Güvenlik Komutanlığı’nın 22 Mayıs 2026 tarihli genel atamaları kapsamında Yayla Köyü’ne konuşlandırılacak timin kadrosu da belirlendi. Planlamaya göre, Tim Komutanı olarak görev yapacak 4 astsubay ve tim personeli olarak görev alacak 8 uzman çavuş olmak üzere toplam 12 personel ile 1 adet Kontrol Botu, Yaylaköy Kolluk Destek Tim Komutanlığı bünyesinde görev yapacak.

Sahil Güvenlik botu.

Keşan Kaymakamlığı tarafından yapılan açıklamada, yeni birliğin bölgeye sağlayacağı faydalar vurgulandı. Açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Ağustos 2026 tarihinden itibaren görev yapmaya başlayacak olan yeni birlik ile birlikte, Sazlıdere Köyümüzün ardından Yayla Köyümüzde de Sahil Güvenlik Komutanlığımızın sürekli kolluk hizmeti sağlanmış olacaktır. Böylece ilçemizde faaliyet gösterecek ikinci bot komutanlığı hizmete alınmış olacak; denizlerimizin güvenliği, düzensiz göç ve kaçakçılıkla mücadele, arama-kurtarma faaliyetleri ile kıyı emniyetine yönelik hizmetler daha etkin ve hızlı bir şekilde yürütülecektir.”

Açıklamanın sonunda, bölgede yeni görevlendirilen Sahil Güvenlik personeline başarı dilekleri iletilerek, Sahil Güvenlik Yaylaköy Kolluk Destek Tim Komutanlığı’nın Keşan’a ve tüm bölgeye hayırlı olması temenni edildi.

Tatlı Blog
Tatlı Blog