Haberi Paylaş...

Adana Büyükşehir Belediyesi, halk sağlığını tehdit eden unsurlarla mücadele kapsamında çalışmalarını sürdürüyor. Bu çerçevede, Adana Su ve Kanalizasyon İdaresi (ASKİ) tarafından Sarıçam Deresi’nde kapsamlı bir temizlik operasyonu başlatıldı. Bu çalışma, hem çevre sağlığını korumayı hem de sivrisinek üremesini engelleyerek halk sağlığını güvence altına almayı hedefliyor.

Adana Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Güngör Geçer ve ASKİ yöneticileri, devam eden temizlik çalışmalarını yerinde inceledi. Geçer, Sarıçam Deresi’nin 10 mahalleyi ve yaklaşık 106 bin nüfuslu yerleşim alanlarını kapsayan bir bölgeden geçtiğini belirterek, derenin temiz tutulmasının halk sağlığı ve sivrisinek mücadelesindeki önemine dikkat çekti. Vatandaşların da çevre temizliği konusunda duyarlılık göstermesinin altını çizen Geçer, kentin genel temizliğine katkı sağlamanın önemini vurguladı.

Çalışmanın Detayları ve Hedefleri

ASKİ’nin Sarıçam Deresi’nde başlattığı temizlik çalışmaları kapsamında, dere yatağında biriken çamur, atık ve çöpler titizlikle temizleniyor. Bu sayede kötü kokuların giderilmesi, görüntü kirliliğinin önlenmesi, sinek oluşumunun azaltılması ve genel çevre sağlığının korunması amaçlanıyor. Benzer çalışmalar, Adana’nın farklı noktalarında da eş zamanlı olarak yürütülüyor.

Toplamda 50 kişilik bir ekip ve 25 iş makinesinin görev yaptığı bu operasyon, bölgedeki yaşam kalitesini doğrudan etkiliyor. Dere yatağının temizlenmesiyle, özellikle yaz aylarında artan çevresel olumsuzlukların önüne geçilmesi ve yoğun yağışlar sırasında yaşanabilecek taşkın riskinin en aza indirilmesi hedefleniyor.

Tatlı Blog
Tatlı Blog