Haberi Paylaş...

ANKARA – BHA – Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sosyal Gelişmeyi Destekleme Programı (SOGEP) ve Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA) desteğiyle hayata geçirilen “Karamanlı Ekoturizm ve Yerel Üretim Hareketi” projesinin önemli bir parçası olan Kağılcık Ekolojik Teke Obası, görkemli bir törenle açıldı.

Karamanlı ilçesine bağlı Kağılcık köyünde kurulan tesis, 204 dekarlık atıl araziyi üretime kazandırarak bölgeye yeni bir soluk getirdi. Ankara-Fethiye karayolu üzerinde ve Salda Gölü’ne yakınlığıyla stratejik bir konumda yer alan oba, hem yerel halk için istihdam imkanları sunuyor hem de ziyaretçilere eşsiz bir kırsal turizm deneyimi vaat ediyor.

Obanın Sunduğu İmkanlar

Kağılcık Ekolojik Teke Obası, ziyaretçilerine çeşitli deneyimler sunmaktadır:

  • Dalından Hasat Deneyimi: Ziyaretçiler, geniş arazide yetiştirilen domates, salatalık, biber, kavun ve ayçiçeği gibi ürünleri taze taze toplayıp satın alabilirler.
  • Kadın Emeği ve Yöresel Lezzetler: Kadın kooperatifi üyelerinin ürettiği el emeği ürünler, hediyelik eşyalar ve ev yapımı lezzetler doğrudan satışa sunulmaktadır.
  • Geleneksel Mekanlar: Yöresel gözleme ve koyun yoğurdu ikramının yapıldığı Yörük çadırı ile obayı kuşbakışı izleme imkanı sunan yel değirmeni dikkat çekmektedir.

Projenin Sosyal ve Ekonomik Etkileri

Açılış töreninde konuşan BAKA Yetkilisi Volkan Güler, SOGEP projelerinin sadece fiziki yatırım olmadığını, insanı, yerel potansiyeli ve sosyal faydayı bir araya getiren bir model olduğunu vurguladı. Güler, “Kağılcık projesiyle 204 dekarlık alanda 100 dekar susuz Kağılcık Kavunu üretimi yapılacak ve 25 dezavantajlı aileye doğrudan gelir kapısı oluşturulacak. Ayrıca Kağılcık Kavunu’nun coğrafi işaret sürecinin başlatılmasıyla yerel değerimizin marka gücü artacak. Bu alan, kadın emeğinin görünür kılındığı ve kırsal kalkınmanın yerinde desteklendiği bir ekoturizm durağı olacaktır.” dedi.

Burdur Valisi Tülay Baydar Bilgihan ise projenin ardındaki emeğe ve kurumlar arası iş birliğine dikkat çekerek, “Bugün burada aslında bolluğun, bereketin tam da mevsimine uygun bir şekilde en güzel şekilde cereyan ettiği, üretimin konuşulacağı, üretimin paylaşılacağı, kendi değerlerimizi daha güzel bir şekilde ortaya koyabileceğimiz çok güzel bir tesisin açılışındayız.” ifadelerini kullandı. Vali Bilgihan, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın SOGEP desteğinin bir can suyu olmanın ötesinde katalizör görevi gördüğünü belirterek, Kalkınma Ajansı’na, Kaymakamlığa ve Belediye’ye teşekkür etti.

Karamanlı Belediye Başkanı Fatih Selimoğlu da ilçenin tarım ve mermer sanayisindeki gücünü ekoturizmle birleştirdiklerini belirterek, projenin kalıcı etkilerine değindi. Selimoğlu, “Karamanlı; mermeriyle, tarımıyla, hayvancılığıyla zaten bölgenin lokomotifi olan bir ilçe. Ancak biz biliyoruz ki Gerçek kalkınma yerel de başlar ve mevcut potansiyelinize yenilikçi vizyonlar eklediğinizde kalıcı olur. İşte bugün açılışını yaptığımız, bu güzel proje, ilçemizin güçlü sanayi ve tarım altyapısını, ‘Ekoturizm ve Döngüsel Ekonomi’ çatısı altında turizmle buluşturmanın ilk ve en somut adımıdır.” diye konuştu. Başkan Selimoğlu, ayrıca bu merkezde kadınların el emeği ürünlerinin markalaşacağını ve mermer atıkları ile tıbbi aromatik bitkilerin işlenmesi gibi konularda eğitimler verileceğini ekledi.

Tatlı Blog
Tatlı Blog